»Emotivno pametnejši«

Alenka Vidic,
soustanoviteljica agencije Propiar, strokovnjakinja za komuniciranje


V vseh teh letih dela na področju odnosov z javnostmi sem največkrat sodelovala z vodilnimi v podjetjih, in sicer v kontekstu strateškega svetovanja v povezavi z različnimi deležniki podjetja oz. organizacije (ki, v nasprotju z napačno percepcijo moje stroke, niso povezani samo in izključno z mediji). Ena izmed najbolj pomembnih javnosti je seveda notranja in je tudi tista, ki jo vodilni prepogosto postavijo na stranski tir.




Ko pokliče novinar, vsi skočijo v zrak. Ko pokliče predsednik nadzornega sveta, prav tako. Ko analize interne klime pokažejo, da podjetje prežema nezadovoljstvo, zastrižejo z ušesi, naložijo odgovornim službam, da »uredijo kakšen team building in dodajo še kakšno pozornost«, a dokler ne bodo začela krožiti anonimna pisma, dokler ne bo prišlo do grožnje s stavko (ki jo bodo snemale televizijske ekipe) ali do premika ključnih kadrov drugam, nekih dramatičnih sprememb ne gre pričakovati.

Ali se je z leti dojemanje pomena interne javnosti spremenilo? Da. Nikoli nisem bila zagovornica negativnega pogleda na situacijo – res je, ni vse tako črno. Zavedanje, da morajo podjetja in vodilni s svojim načinom vodenja poskrbeti za zaposlene, njihovo možnost razvoja, dobro počutje in še kaj, se seveda povečuje. Ravno zaradi tega me še toliko bolj šokirajo pogovori, katerih del sem bila pred kratkim tudi sama, ko je znanec zagovarjal tezo, da mehke prvine v poslovnem svetu nimajo bistvene vloge. Pravzaprav so v primerjavi s »hard-core« poslovnim znanjem, kot so na primer sposobnosti analiziranja trga, trendov in prodaje, resna potrata energije. Lahko si predstavljate, da se je pogovor dodatno zapletel, ko je na moje vprašanje: »Kaj pa zaposleni? Motivacija? Empatija?«, odgovoril, da temu res dajemo prevelik poudarek in da ga težave v podjetju ne čudijo, če se morajo pa menedžerji ukvarjati le s komuniciranjem z zaposlenimi in podobnim, namesto da bi 99 odstotkov časa namenili poslu.




V kolikor želite članek prebrati v celoti
se prosim naročite na HR&M revijo.

NAROČITE SE

REVIJA HR&M

JE NEPOGREŠLJIVA SOPOTNICA ...

... voditeljev, HRM managerjev in vseh strokovnjakov, ki se ukvarjajo s področjem vodenja, razvoja ljudi.
Priporočamo jo tudi managerjem, ki vršijo svoje kadrovsko poslanstvo in jim ni vseeno, kako voditi zaposlene.


K branju so vabljeni tudi vsi drugi, ki želijo z odličnim vodenjem in ravnanjem z ljudmi pri delu dosegati
nadpovprečne rezultate.