Leadership v start-upih

mag. Jure Mikuž


Leader ali direktor? Morda mi bo kdo očital, da me pri mojem delu vodijo predsodki, ki bi jih moral že zdavnaj preseči, vendar ko se usedem s potencialnim ustanoviteljem start-up podjetja, ki želi od nas investicijo, se moj pogled najprej ustavi na njegovi umestitvi v njegov team. Prva stvar, ki jo pogledam, bodisi na njegovi vizitki, ki pristane na mizi pred mano, bodisi v njegovem podpisu v elektronskem sporočilu, ali pa na prezentaciji, ki jo odvrti na steni pred mano, je njegov naziv.




Tako kot veljajo številna druga nepisana pravila o tem, kako obleka naredi človeka, ali pa če so vam bližje stereotipi o obnašanju voznikov določenih avtomobilskih znamk, tako tudi pozicioniranje samega sebe veliko pove o karakterju ustanovitelja mladega podjetja. Pa si poglejmo nekaj najbolj pogostih praks. Glede na to, da imam izkušnje predvsem s tehnološkimi podjetji, pri katerih je lestvica prioritet ustanovitelja pogosto povezana pretežno s produktnimi značilnostmi, medtem ko prodaja, finance in organizacija poberejo le malo slave, je tudi vodenje tovrstnih inženirskih podjetij pogosto ... no, pač, inženirsko. 10100011001, če morda to lažje razumete. Nekaterim tovrstnim ustanoviteljem, ki so večino svojega dosedanjega življenja preživeli pred svetlečimi zasloni in ki jim je bila dosedaj najbolj zvesta sodelavka po imenu Java, je včasih težko dopovedati, da se podjetij ne vodi in usmerja na enak način kot kodo v programskem jeziku, ker ljudje pač na enak dražljaj vsakič odreagiramo drugače. Najpogostejši primer je tisti, pri katerem se zbere ekipa razvijalcev, ki pač želi narediti neki produkt, ustanovijo podjetje in niti ne tako redko neposredno pri notarju določijo, kdo bo direktor podjetja. V primerih, ko se ekipe zberejo nekoliko bolj interdisciplinarno, obstaja zelo visoka stopnja verjetnosti, da bo kot direktor določen posameznik, čigar profil je najbolj družboslovno obarvan od vseh ustanoviteljev.

Dobro, direktor je pač določen na tak ali drugačen način, vendar je bistveno bolj pomembno, kako so ta podjetja vodena. V posameznih primerih je na predstavitvi ekipe eden izmed članov teama določen kot CEO. V današnjem start-up svetu je poimenovanje vseh drugih C-level, torej vodilnih pozicij postalo del kreativne predstavitve, vendar CEO oznaka pa vedno krasi enega od članov. V večini tehnoloških podjetij CEO vodi tudi prodajni del procesa, medtem ko njegov soustanovitelj, ki je bolj tehnološko usposobljen, prevzame titulo CTO. V investitorskem jeziku to pomeni, da tistega s CEO nazivom lahko vprašaš vse, vendar že vnaprej veš, kakšen bo njegov odgovor, ker namreč on ve, kaj mora odgovoriti, medtem ko če te zanima, kaj dejansko počne to podjetje, moraš to vprašati tistega s podpisom CTO.




V kolikor želite članek prebrati v celoti
se prosim naročite na HR&M revijo.

NAROČITE SE

REVIJA HR&M

JE NEPOGREŠLJIVA SOPOTNICA ...

... voditeljev, HRM managerjev in vseh strokovnjakov, ki se ukvarjajo s področjem vodenja, razvoja ljudi.
Priporočamo jo tudi managerjem, ki vršijo svoje kadrovsko poslanstvo in jim ni vseeno, kako voditi zaposlene.


K branju so vabljeni tudi vsi drugi, ki želijo z odličnim vodenjem in ravnanjem z ljudmi pri delu dosegati
nadpovprečne rezultate.