Komunikacijsko o komuniciranju med generacijami

Alenka Vidic,
komunikacijska strateginja


Včasih, ne pa vedno, je zanimivo opazovati bližnje srečanje dveh generacijskih svetov. Še posebej postane zabavno, če osebno nisi vključen v te diskusije. Si predstavljate babyboomerja, ki je popolnoma šokiran, ko mu (sicer podrejeni) predstavnik Generacije Y v svojem slengu razlaga, da se ne strinja z njegovim pogledom na določeno problematiko?



Človek potrebuje samo še kokice in dovolj časa, da opazuje, kako se bo situacija razpletla. Na eni strani babyboomer, formalen (beri: raba vikanja skoraj 30 let mlajšega sodelavca) in osredotočen na delo, ki mu je (praktično) na prvem mestu, na drugi strani pa mladenič, ki je ambiciozen, odločen, sproščen, direkten in ceni avtonomijo?

Komunikacijske medgeneracijske »nesreče«
Ja, diši po konfliktu. Velikem konfliktu, ki se konča tako, da je babyboomer popolnoma šokiran in prepričan, da take nesramnosti ne bo preživel. Mladenič pa pihne dolge lase z obraza in se zatopi v svoj računalnik, natakne slušalke in akcija.
Komunikacijske »nesreče« med generacijami navadno povzročajo veliko dvigovanja obrvi na obeh straneh. V družini smo tega vsi navajena. Babico lahko pri njeni obravnavi polpretekle zgodovine mlajši preslišijo, babica pa zmaje z glavo, ko trije vnuki na kosilu buljijo vsak v svoj telefon. Snahe si pulijo lase zaradi tašč in obratno, tasti se zatopijo v pogovor z zeti in še bi lahko naštevali. Ko pa se kosilo ali druga oblika skupnega druženja na (velikokrat) veselje vseh udeleženih, še vedno vsak odrine na svoj konec in živi svoje življenje po svoji lastni presoji. Na delovnem mestu pa to ne gre tako zlahka. Takšni komunikacijski šumi privedejo do situacij, ki lahko velikokrat pripeljejo do konfliktov, kar neprijetno vpliva na delo in (ne)doseganje delovne uspešnosti. Kako boš sodeloval s tistim neprijetnim starejšim občanom iz računovodstva, ki sploh ne ve, kaj je Facebook? In kako boš obratno sodeloval s tistim malinovcem iz trženja, ki ne zna osebno povedati ničesar, samo pošilja vprašanje za vprašanjem na mail (nad tem, da boste uporabljali Slack, je že obupal).


V kolikor želite članek prebrati v celoti
se prosim naročite na HR&M revijo.

NAROČITE SE

REVIJA HR&M

JE NEPOGREŠLJIVA SOPOTNICA ...

... voditeljev, HRM managerjev in vseh strokovnjakov, ki se ukvarjajo s področjem vodenja, razvoja ljudi.
Priporočamo jo tudi managerjem, ki vršijo svoje kadrovsko poslanstvo in jim ni vseeno, kako voditi zaposlene.


K branju so vabljeni tudi vsi drugi, ki želijo z odličnim vodenjem in ravnanjem z ljudmi pri delu dosegati
nadpovprečne rezultate.