Razvoj v podjetju na osnovi vrednot

Paola Valeri,
CoachingbyValues


»Soočamo se z globoko spremembo paradigme, od koder ni vrnitve.« To je ponavljajoča se izjava Simona L. Dolana, profesorja, svetovalca in avtorja več kot šestdesetih knjig. Prepričan je, da se lahko podjetja, institucije, skupnosti in posamezniki zgolj z vrednotami pozitivno odzovejo na globoke spremembe in preobrazbo, v kateri trenutno živimo.



Gre za neustavljiv proces, ki se je pravkar začel. Da bi preživeli to obdobje, zaznamovano z negotovostjo, kompleksnostjo in nestanovitnostjo, se moramo naučiti, kako najbolje razviti naš talent. Pravila, navodila in postopki niso več dovolj za prebujenje čustvenih vezi, ki ljudi motivirajo in jih potisnejo do točke, na kateri razvijejo vse svoje zmožnosti. Kako lahko zagotovimo, da naši zaposleni pridobijo spretnosti ter razvijejo učinkovit odnos in vedenje, ki sta hkrati učinkovita za cilje podjetja, sami pa se ob tem počutijo močnejši?

Coaching na osnovi vrednot je metodologija, ki ponuja koncept in praktična orodja za delo na menedžerski in skupinski stopnji, z njo pa se oživi kultura podjetja in navdahne kolektivna zavezanost, ki temelji na zaupanju in skladnosti. Izvajanje coachinga na osnovi vrednot s posamezniki in skupinami omogoča sposobnost vodenja z resnično celovitega vidika.


Zakaj
Juan Carlos Cubeiro je eden izmed najbolje poznanih gurujev na področju talenta, napisal je štirideset knjig in je vodja službe za pridobivanje talentov v podjetju ManpowerGroup. Po njegovem je talenta danes veliko manj kot kapitala, zato morajo podjetja oblikovati nove pristope za upravljanje tega »premoženja« na bolj dosleden in strateški način.

V članku, nedavno objavljenem v reviji Harvard Business Review (HBR), je svetovalec Eric Garton pisal o isti tematiki. Prepričan je, da je finančni kapital danes poceni, lahko dostopen in skrbno obvladljiv, medtem ko talenta v pomanjkanju, ključnega za zmožnost konkurenčnosti, ne obvladujejo skrbno. Presežek pozornosti, ki jo namenjajo kapitalu, ne pa talentu, kaže na dejansko razvrednotenje tistih, ki omogočajo razvoj podjetja.

Simon L. Dolan, ki je ustvaril metodologijo management po vrednotah in coaching na osnovi vrednot, je zagovornik merjenja rezultatov. Pravi, da je treba vlagati v človeški kapital, in to z enakim znanstvenim pristopom, kakršnega uporabljajo podjetja v športni industriji, ki upravljajo in spodbujajo talente.

Profesor Dolan je bil številna leta na čelu oddelka Za prihodnost dela na priznani šoli podjetništva ESADE. Podatki, ki jih je pridobil s kolegi, ter stalni podatki s tržišča in iz medijev kažejo na zaskrbljujoč padec v zaupanju tako podjetjem kot njihovim vodilnim. Dolan zaradi tega trdi, da morajo vodje tako na poslovnem, družbenem kot političnem področju pridobiti in uvajati niz t. i. »mehkih« spretnosti, bistveno pa morajo spremeniti tudi odnos.

Odločitve, sprejete na ravni podjetja ali posameznika, pogosto sprožijo razpad sicer trdnih podjetij in dobrega ugleda. Samo spomnimo na bankrot banke Lehman Brothers, pa na škandale Enrona, ki so uničili globalno revizijsko podjetje Arthur Andersen, lažne račune banke Wells Fargo pa vse do nedavnega škandala podjetja Volkswagen – zdi se, da je skupni faktor v središču teh propadov.
Posamezniki na položaju so iz nekega razloga nezmožni delovati v skladu s stopnjo lastne odgovornosti, pa tudi v skladu z lastnimi vrednotami in vrednotami podjetja. Dolan pravi, da se to zgodi zaradi zavajajočega občutka glede tega, kaj je vredno, ali pa zaradi spremenjenega obsega vrednot, na osnovi katerih ljudje sprejemajo odločitve o zamislih in stališčih, ki pa so netrajnostna tako zanje kot za podjetje in okolje.

Ideja o vodenju je dolgo temeljila na avtoriteti in edinstveni moči. To so bile lastnosti, ki naj bi se jih posamezniki naučili, da bi lahko vodili druge in podjetja. Danes vemo, da vodenje ni položaj, temveč priznanje, ki ga ljudje dajo posamezniku na osnovi njegovega odnosa in vrednot. Če bi vas vprašal, kdo za vas predstavlja najboljšega vodjo in zakaj je ta oseba za vas zaupanja vredna, bi zagotovo omenili vrednote.




V kolikor želite članek prebrati v celoti
se prosim naročite na HR&M revijo.

NAROČITE SE

REVIJA HR&M

JE NEPOGREŠLJIVA SOPOTNICA ...

... voditeljev, HRM managerjev in vseh strokovnjakov, ki se ukvarjajo s področjem vodenja, razvoja ljudi.
Priporočamo jo tudi managerjem, ki vršijo svoje kadrovsko poslanstvo in jim ni vseeno, kako voditi zaposlene.


K branju so vabljeni tudi vsi drugi, ki želijo z odličnim vodenjem in ravnanjem z ljudmi pri delu dosegati
nadpovprečne rezultate.