Znamčenje delodajalca po srbsko

Ivan Marković,
Vip Mobile Srbija


Tako nekako se je pred časom začelo dogajati tudi z marketingom. »Fensi« zadeva, težko jo je ujeti, eksotična, naenkrat jo vsi potrebujejo, ampak nihče ni 100-odstoten, kako natanko se jo uporablja.



Če bi povprečnega Srba vprašali, kaj zanj ali zanjo predstavlja idealni delodajalec (nikakor ne uporabljajte izraza »employer branding«, postavili ga boste v zelo neprijetno situacijo), boste dobili naslednje odgovore:
- Da redno izplačuje plačo.
- Da sem prijavljen na polno izplačilo plače. No, lahko tudi nekaj »na roke«.
- Da imam možnost izkoristiti toliko dopusta. kolikor mi ga po zakonu pripada.
- Da razume, da sem kdaj bolan-a oziroma, da je bolan kdo od mojih najbližjih.
Z naštevanjem tovrstnih skromnih pričakovanj bi lahko nadaljeval skorajda v nedogled. A v Srbiji vendarle obstaja tudi »druga stran medalje«, ljudje in podjetja, ki »štrlijo« iz povprečja, dobijo krila in motivirajo mlade, da ostanejo v domovini, ker navsezadnje upanje ostaja.
Kot pove že slogan »Druga zgodba«, je podjetje Vip mobile, najmlajši mobilni operater v Srbiji, pred natanko desetimi leti prineslo na trg popolnoma drugo zgodbo in energijo. Ne samo na trg telekomunikacij, temveč tudi na trg kadrov. Mladi, zagnani, direktni v komunikaciji, polni energije in iskreni so zatresli Srbijo ne samo s hrabrim oglaševanjem in ponudbo, ampak tudi s poslovno kulturo in vzdušjem, ki se je začela po Srbiji širiti kot virus. Ampak, da smo popolnoma iskreni – v tako konservativni družbi je pogum »Vipovca« v očeh mnogih izzval začudenje, šok oziroma reakcijo v stilu »ali so teli malo nori«?

Prvi šok
Medtem ko so druga velika (in majhna) podjetja v Srbiji širila kulturo, da se moraš do šefa obnašati tako kot do božanstva, so bili Vipovcem šefi hkrati kolegi in partnerji v poslu, tikanje med vsemi ne glede na pozicijo, pa nikakor ni zmanjšalo ali povečalo vrednosti posameznika in njegove uspešnosti pri delu.

Drugi šok
Kdo so ti otroci? Povprečna starost Vipovca na začetku poslovanja je bila 29 let. Zdaj je v povprečju zvišana le za štiri leta. In zdaj, predstavljajte si situacijo, ko imate na eni strani potencialnega kupca, poslovnega uporabnika ali predstavnika vlade v zreli fazi življenja, na drugi strani pa Vipovca, ki je komajda dopolnil trideset let, a z enako stopnjo odgovornosti in pooblastil. A ravno tem »otrokom« je uspelo vzpostaviti največjo 4G mrežo v Srbiji, zavzemajoč 23,1 odstotka celotnega tržišča. Prosim lepo, naj se ve.



V kolikor želite članek prebrati v celoti
se prosim naročite na HR&M revijo.

NAROČITE SE

REVIJA HR&M

JE NEPOGREŠLJIVA SOPOTNICA ...

... voditeljev, HRM managerjev in vseh strokovnjakov, ki se ukvarjajo s področjem vodenja, razvoja ljudi.
Priporočamo jo tudi managerjem, ki vršijo svoje kadrovsko poslanstvo in jim ni vseeno, kako voditi zaposlene.


K branju so vabljeni tudi vsi drugi, ki želijo z odličnim vodenjem in ravnanjem z ljudmi pri delu dosegati
nadpovprečne rezultate.