Multikulti Start-upi

mag. Jure Mikuž
partner RSG Kapital, ustanovitelj prvega slovenskega sklada tveganega kapitala, aktivni spodbudnik podjetniške kulture


V vsej poplavi zaničevanja vrednega splošnega sovraštva do tujcev, ki vlada Sloveniji v zadnjem obdobju, je prav osvežujoče za dušo, da se lahko človek pretežno ukvarja s podjetji, v katerih so zaposleni, ki pripadajo različnim kulturnim, religioznim in rasnim skupnostim. Kaj se skozi daljše časovno obdobje zgodi s civilizacijami, ki se vneto držijo pravila, da je le domače dovolj dobro (začne se s prehrano in drugimi produkti, konča pa z izbiro spolnih partnerjev), smo v preteklosti že videli na primerih določenih izoliranih otokov in političnih entitet.

 

Nič dobrega, bi lahko rekli. Še posebej v majhnih državah, kot je Slovenija tako nujno na neki točki pride do mešanja različnih kultur, tudi v start-up okolju. Start-up podjetja v Sloveniji mednarodno komponento in medkulturne razlike občutijo zelo zgodaj. Domače tržišče namreč ni dovolj veliko, da bi bil interes start-up podjetij usmerjen samo nanje.

 

Prvi šok – novo okolje, drugi odzivi

Podjetja zato kmalu začnejo pogledovati v tujino, kjer iščejo svoje (pogosto tudi prve) stranke. Pri tem pogosto naletijo na začetni šok aj se kupci v določenih okoljih ne odzivajo na način kakršnega so enak način kodjetniki vajeni iz domačega okolja. Mnogi kmalu spoznajo, da je za uspešen prodor na določen trg nujno poznavanje tako imenovanih mehkih dejavnikov, ki so specifični za posamezno tržišče. Slednje lahko spoznamo samo na dva načina: tako, da daljši čas preživimo v tem okolju in se gibljemo v njegovem ekosistemu, ali pa najamemo za potrebe serviranja tega tržišča lokalnega človeka, ki dejavnike pozna in se zna prilagoditi posameznim situacijam.

 

Več v tiskani izdaji.



V kolikor želite članek prebrati v celoti
se prosim naročite na HR&M revijo.

NAROČITE SE

REVIJA HR&M

JE NEPOGREŠLJIVA SOPOTNICA ...

... voditeljev, HRM managerjev in vseh strokovnjakov, ki se ukvarjajo s področjem vodenja, razvoja ljudi.
Priporočamo jo tudi managerjem, ki vršijo svoje kadrovsko poslanstvo in jim ni vseeno, kako voditi zaposlene.


K branju so vabljeni tudi vsi drugi, ki želijo z odličnim vodenjem in ravnanjem z ljudmi pri delu dosegati
nadpovprečne rezultate.